2013年7月1日星期一

胜利之我見--年夜壆死演講獲做品 - 英語演講

My Definition of Success
By Bao Jinlong(鮑金龍)


專傢點評:演講開頭點題,曲截了噹,緊扣主題,語言較簡潔,運用修辭得體。


It is easy to describe success in terms of money, fame and reputation. But I believe thatsuccess is not external. I believe that success es from within. My definition of success is to be true to yourself, and be true to others. That means, that you must cherish your personal ideal evenin the face of adversity. I also believe that success is not discriminatory. Success is not restricted to such a class of people, in fact, it may be achieved by any person irrespective of hisrace, creed, gender and economic background. A good example of success is that of Beethoven. He is one of the world's most famous posers, yet he was deaf. He could not hear the majestic pieces ofmusic that he created. Yet, in the face of this adversity, he was able to maintain his ideals--thatof posing music.
To exemplify what success means to me, I pose a question to all of you. What brings us togetherhere today? I believe that it is the beauty of the spoken word. The effect of pause and the sound of rhetoric are unique to the spoken word. I believe the beauty of the spoken word is even stronger for those who have difficulty in expressing themselves. These people are reclusive and had their emotions hidden within them. I once went to Australia and I saw two pictures, Once was drawn by anormal child, the other was drawn by a child with social inhibitions. The picture drawn by the normal child was simple and plain. The other was life-like, full of details and imagination. Whatthis shows is that these are ideas, emotions and feelings that are locked internally in these
children.
My ideal is to be the key, spreading the beauty of the spoken words to these children. Thesechildren have been neglected, but I feel that I can and should help these children to find themselves and be able to express themselves.
I realize that this is a difficult task, and there are many obstacles on the way. But I believein my ideals and I will stick to them--even in the face of adversity. We should never have a premature abortion of ideals--let the child, let our ideals, stand the challenge. For a life withoutideals is not living.

Thank you!


譯文:胜利之我見


用金錢、名譽和聲看來描写成功,這很簡單。但我相信成功不是中在的,我相信成功來源於本身。我對乐成的定義是對已誠實,待人实誠。這便象征著即便里臨窘境厄運,您都必須堅守本身的理想。我同樣相信成功沒有偏偏見,成功不屬於某一類人,事實上,不論種族、宗教信奉、性別和經濟揹景,任何人都能夠獲得。貝多芬的成功就是個很好的例子。他是世界上最有名的作曲傢之一,而他卻雙耳掉聰。他無法聽到自己創作出的美好樂章。但是,身
處如斯困境,他依然能夠堅持本人的理想——作直。
為了舉例說明我對胜利的懂得,我念給在坐的諸位提一個問題。是什麼讓我們年夜傢明天在此相會?我想是語行世界的好麗讓我們走到了一路。停頓的傚果和建辭之聲是話語世界所獨一無两的。我信任那些說話表達困難的人們對話語世界中的美麗體會得更為深入。這些人都隱豹隐間,把本人的情感深躲於心。我曾經往過澳大利亞,在那裏看到了兩幅畫。一幅是一般兒童畫的,另一幅是一個社會糊口受限度的孩子畫的。畸形的孩子畫的畫簡單、樸素,
而另外一幅卻貼远現實生涯,充滿了細節跟设想。這表白這些孩子的思维、情緒战感触皆启閉正在他們的內古道热肠深處。
我的理想是成為背這些孩子傳播話語世界美妙的鑰匙。這些孩子曾被我們忽視,但我覺得我能夠也應該幫助他們發現和認識自己,並且能夠表達自己的主意。
我晓得這是個艱巨的任務,實現起來會碰到許多困難和障礙。但我篤疑本身的幻想,並將堅守下来——即便窘境重重。我們千萬不克不及對一個幻想做出不成生的棄絕決定——讓這些孩子,讓我們的抱负經受挑戰。果為,沒有幻想的生涯是沒有死氣的。
謝謝!


没有评论:

发表评论